Innkjøp og kontrakt
Dynabyte har lang erfaring fra strategisk- og operativt innkjøp og kontraktsforvaltning i både privat- og offentlig sektor. Vi bistår våre kunder i alle faser av anskaffelsen og kontraktens levetid.
Vi anser innkjøpsområdet som en viktig strategisk funksjon for å oppnå virksomheters overordnede mål. Bredden i den faglige bakgrunnen til våre dyktige rådgivere gjør oss i stand til å vurdere anskaffelser fra flere innfallsvinkler, herunder juridisk, kommersielt og teknisk.
Våre tjenester innen innkjøp og kontrakt inkluderer:
- Kontrakts-, anskaffelses- og forsyningsstrategier
- Prosjektledelse fra behovsdefinisjon til kontraktsignering
- Spesialistkompetanse på en rekke kontraktstandarder, blant annet NS, SSA, NTK og FIDIC
- Spesialistkompetanse innen Lov og forskrift om offentlige anskaffelser (Klassisk-, forsynings-, og forsvarssektor)
- Avanserte evalueringsmodeller og evalueringsledelse
- Forhandlingsstrategi og ledelse
- Juridisk vurdering, tvister/klager og sluttoppgjør
Vil du vite mer om hva vi kan hjelpe med innen Innkjøp og kontrakt? Ta kontakt, så snakkes vi nærmere.


Les mer om Innkjøp og kontrakt i Dynabyte-bloggen
Endringer i kontrakt med litt input fra Jordal Amfi-dommen
Som kontraktsrådgiver må vi ofte balansere risiko gjennom å trimme kontraktens bestemmelser basert egen eller andres erfaring. Det er lov å feile, men ikke to ganger og du bør heller ikke gå i samme fella som en annen. Vi lærer av egne og andres feil, og blir litt bedre hver gang. Nylig ble det avsagt en dom i Jordal Amfi saken. En langdryg og omfattende sak for noen, nyttig for oss som jobber med kontrakt og entrepriser.
2. juni 2025Nøkkelen til vellykkede forhandlinger i offentlige anskaffelser
Nøkkelen til vellykkede forhandlinger i offentlige anskaffelser. En forhandlingsleder spiller en kritisk rolle i å balansere interessene til de involverte parter i en forhandling, også når det kommer til offentlige anskaffelser. Et intervju med Henrik Borrelly Bjering, seniorkonsulent for anskaffelser i Dynabyte Consulting AS.
3. desember 2024Lykken med habilitet
De fleste av oss er opptatt av likebehandling, av åpenhet, ikke minst rettferd og fair play i konkurranser. Som kontraktsrådgiver kan man derfor undre seg hvorfor spørsmål om habilitet skal være så utfordrende. Habilitet er et sentralt element i offentlige anskaffelser. Det handler om å sikre at beslutninger tas på en objektiv og upartisk måte, uten påvirkning fra personlige interesser. For å opprettholde nødvendig tillit i en anskaffelsesprosess og sikre rettferdig konkurranse er kunnskap om habilitet avgjørende for å lykkes med en anskaffelse.
30. september 2024