Bygglogistikk

Krav til effektivitet, kostnadsreduksjon og ikke minst plassbegrensninger stiller store krav til god logistikkflyt i bygg- og anleggsprosjekter. Vi leverer prosjektledelse og spesialistkompetanse innen bygglogistikk.

Bygglogistikk omfatter alt som skal inn og ut fra et byggeområde, inklusive materialer, maskiner, utstyr og mennesker. Logistikk bør ha en sentral plass i planleggingen, og har en stor innvirkning på økonomi og effektivitet.

Dynabyte leverer spesialistkompetanse og prosjektledelse innen bygglogistikk. Vi har utviklet et godt metodisk rammeverk ved bruk av prinsipper fra SCOR og LEAN, og har kunnskap om en rekke støttesystemer som digitaliserer oppfølging av logistikkflyten på byggeplassen.

Ta kontakt dersom du ønsker mer informasjon om tjenesteområdet.

Vil du vite mer om hva vi kan hjelpe med innen Bygglogistikk? Ta kontakt, så snakkes vi nærmere.

Les mer om Bygglogistikk i Dynabyte-bloggen

Nøkkelen til vellykkede forhandlinger i offentlige anskaffelser

Nøkkelen til vellykkede forhandlinger i offentlige anskaffelser. En forhandlingsleder spiller en kritisk rolle i å balansere interessene til de involverte parter i en forhandling, også når det kommer til offentlige anskaffelser. Et intervju med Henrik Borrelly Bjering, seniorkonsulent for anskaffelser i Dynabyte Consulting AS.

3. desember 2024

Lykken med habilitet

De fleste av oss er opptatt av likebehandling, av åpenhet, ikke minst rettferd og fair play i konkurranser. Som kontraktsrådgiver kan man derfor undre seg hvorfor spørsmål om habilitet skal være så utfordrende. Habilitet er et sentralt element i offentlige anskaffelser. Det handler om å sikre at beslutninger tas på en objektiv og upartisk måte, uten påvirkning fra personlige interesser. For å opprettholde nødvendig tillit i en anskaffelsesprosess og sikre rettferdig konkurranse er kunnskap om habilitet avgjørende for å lykkes med en anskaffelse.

30. september 2024

Leverandørevaluering er nøkkelen til suksess

Leverandørevaluering er ikke bare en form for oppfyllelse av kontrollregimet, men også et verktøy for å fremme kontinuerlig forbedring. Ved å evaluere leverandørens prestasjoner regelmessig, og gi konkrete og ærlige tilbakemeldinger på disse, kan oppdragsgiver identifisere områder som trenger forbedring og iverksette nødvendige tiltak i tide. Dette er spesielt viktig i sammenheng med usikkerhetsstyring i prosjektet.

29. september 2024
Vis flere (22)