Innkjøp og kontrakt

Dynabyte har lang erfaring fra strategisk- og operativt innkjøp og kontraktsforvaltning i både privat- og offentlig sektor. Vi bistår våre kunder i alle faser av anskaffelsen og kontraktens levetid.  

Vi anser innkjøpsområdet som en viktig strategisk funksjon for å oppnå virksomheters overordnede mål. Bredden i den faglige bakgrunnen til våre dyktige rådgivere gjør oss i stand til å vurdere anskaffelser fra flere innfallsvinkler, herunder juridisk, kommersielt og teknisk. 

Våre tjenester innen innkjøp og kontrakt inkluderer:

  • Kontrakts-, anskaffelses- og forsyningsstrategier
  • Prosjektledelse fra behovsdefinisjon til kontraktsignering
  • Spesialistkompetanse på en rekke kontraktstandarder, blant annet NS, SSA, NTK og FIDIC
  • Spesialistkompetanse innen Lov og forskrift om offentlige anskaffelser (Klassisk-, forsynings-, og forsvarssektor)  
  • Avanserte evalueringsmodeller og evalueringsledelse
  • Forhandlingsstrategi og ledelse
  • Juridisk vurdering, tvister/klager og sluttoppgjør

Vil du vite mer om hva vi kan hjelpe med innen Innkjøp og kontrakt? Ta kontakt, så snakkes vi nærmere.

Les mer om Innkjøp og kontrakt i Dynabyte-bloggen

Lykken med habilitet

De fleste av oss er opptatt av likebehandling, av åpenhet, ikke minst rettferd og fair play i konkurranser. Som kontraktsrådgiver kan man derfor undre seg hvorfor spørsmål om habilitet skal være så utfordrende. Habilitet er et sentralt element i offentlige anskaffelser. Det handler om å sikre at beslutninger tas på en objektiv og upartisk måte, uten påvirkning fra personlige interesser. For å opprettholde nødvendig tillit i en anskaffelsesprosess og sikre rettferdig konkurranse er kunnskap om habilitet avgjørende for å lykkes med en anskaffelse.

30. september 2024

Leverandørevaluering er nøkkelen til suksess

Leverandørevaluering er ikke bare en form for oppfyllelse av kontrollregimet, men også et verktøy for å fremme kontinuerlig forbedring. Ved å evaluere leverandørens prestasjoner regelmessig, og gi konkrete og ærlige tilbakemeldinger på disse, kan oppdragsgiver identifisere områder som trenger forbedring og iverksette nødvendige tiltak i tide. Dette er spesielt viktig i sammenheng med usikkerhetsstyring i prosjektet.

29. september 2024

Seniorkonsulenten

I tidligere innlegg har vi skrevet om verdien av dyktige konsulenter, det å finne de rette folka og verktøy for en god og ryddig kommunikasjon som kan gjøre at man unngår konflikter og begrenser kostnader. Denne uken har vi tatt en prat med, Gitte Hernar Stenersen, om overgangen mellom to helt forskjellige jobber og hvorfor hun mener at konsulenter er både tidsbesparende og kostnadseffektivt.

31. august 2024
Vis flere innlegg (17)