Bygglogistikk
Krav til effektivitet, kostnadsreduksjon og ikke minst plassbegrensninger stiller store krav til god logistikkflyt i bygg- og anleggsprosjekter. Vi leverer prosjektledelse og spesialistkompetanse innen bygglogistikk.
Bygglogistikk omfatter alt som skal inn og ut fra et byggeområde, inklusive materialer, maskiner, utstyr og mennesker. Logistikk bør ha en sentral plass i planleggingen, og har en stor innvirkning på økonomi og effektivitet.
Dynabyte leverer spesialistkompetanse og prosjektledelse innen bygglogistikk. Vi har utviklet et godt metodisk rammeverk ved bruk av prinsipper fra SCOR og LEAN, og har kunnskap om en rekke støttesystemer som digitaliserer oppfølging av logistikkflyten på byggeplassen.
Ta kontakt dersom du ønsker mer informasjon om tjenesteområdet.
Vil du vite mer om hva vi kan hjelpe med innen Bygglogistikk? Ta kontakt, så snakkes vi nærmere.
Les mer om Bygglogistikk i Dynabyte-bloggen
Lykken med habilitet
De fleste av oss er opptatt av likebehandling, av åpenhet, ikke minst rettferd og fair play i konkurranser. Som kontraktsrådgiver kan man derfor undre seg hvorfor spørsmål om habilitet skal være så utfordrende. Habilitet er et sentralt element i offentlige anskaffelser. Det handler om å sikre at beslutninger tas på en objektiv og upartisk måte, uten påvirkning fra personlige interesser. For å opprettholde nødvendig tillit i en anskaffelsesprosess og sikre rettferdig konkurranse er kunnskap om habilitet avgjørende for å lykkes med en anskaffelse.
30. september 2024Leverandørevaluering er nøkkelen til suksess
Leverandørevaluering er ikke bare en form for oppfyllelse av kontrollregimet, men også et verktøy for å fremme kontinuerlig forbedring. Ved å evaluere leverandørens prestasjoner regelmessig, og gi konkrete og ærlige tilbakemeldinger på disse, kan oppdragsgiver identifisere områder som trenger forbedring og iverksette nødvendige tiltak i tide. Dette er spesielt viktig i sammenheng med usikkerhetsstyring i prosjektet.
29. september 2024Seniorkonsulenten
I tidligere innlegg har vi skrevet om verdien av dyktige konsulenter, det å finne de rette folka og verktøy for en god og ryddig kommunikasjon som kan gjøre at man unngår konflikter og begrenser kostnader. Denne uken har vi tatt en prat med, Gitte Hernar Stenersen, om overgangen mellom to helt forskjellige jobber og hvorfor hun mener at konsulenter er både tidsbesparende og kostnadseffektivt.
31. august 2024